پروپوزال چیست ویکی پدیا

میشه توضیح بدید پروپوزال چیه؟

تهیه پروپوزال

مقاله ایران پیپر در مورد نوشتن پروپوزال هر چیزی را که باید بدانید توضیح می‌دهد. پیشنهاد یک پیشنهاد است. در پروپوزال، پروپوزال یک ایده پیشنهادی را پیشنهاد می کند و شواهد و مستنداتی را برای حمایت از ایده ارائه می دهد.
این پیشنهاد برای مبادلات تجاری و اقتصادی قابل اجرا است، اما به این موارد محدود نمی شود. به طور کلی، پروپوزال می تواند مورد استفاده دانشجویان و متخصصان در زمینه های علمی باشد.
قبل از شروع: اقدامات قبل از نوشتن
اولین جمله شما کمترین کار شماست. قبل از نوشتن پروپوزال، باید موارد زیر را بررسی کنید:
1. مخاطبان خود را بشناسید

تهیه پروپوزال

هدف پیشنهاد متقاعد کردن خواننده است که یک ایده خاص مستحق بررسی بیشتر است، یا برعکس، اینکه دنبال کردن آن ایده عاقلانه نیست. برای این منظور همتای مورد نظر شما باید شناخته شود. آیا آنها صاحب مشاغل هستند؟ دانشگاهی هستند؟ آیا آنها مقامات دولتی هستند؟ در طرح پیشنهادی خود، اگر نماینده صاحبان کسب و کار هستید، احتمالاً بر مزایای مالی ایده تأکید خواهید کرد. یک مقام دولتی باید بداند که ایده شما در بین عموم مردم محبوب است، اگر مجبور باشید با آنها مقابله کنید.
2. خودتان تحقیق کنید

تهیه پروپوزال

استناد به شواهد و داده های دست دوم دشوارتر و وقت گیرتر است. از کارشناسان مشاوره بگیرید و تحقیقات آنها را بخوانید.
3. قبل از نوشتن

تهیه پروپوزال

قبل از شروع نوشتن، زمانی را به طوفان فکری و جمع آوری ایده ها اختصاص دهید. برای ایده های خوبی که به ذهنتان رسیده است، سازمانی را انتخاب کنید.
4. بررسی، بررسی، بررسی

تهیه پروپوزال

هرگز ایده خوبی نیست که به نسخه اول بسنده کنید. پیشنهاد شما باید توسط یک دوست یا همکار مورد اعتماد که می تواند نظر خود را به شما ارائه دهد بررسی شود. در نسخه بعدی، سعی کنید این نظرات را اعمال کنید.
پروپوزال ها از چندین بخش تشکیل شده است
بسته به پیشنهاد شما، بخش های اصلی ممکن است حذف یا اضافه شوند. بسته به ویژگی های پروپوزال خود، باید بخش های اصلی زیر را (البته به جز مقدمه و نتیجه گیری) بگنجانید:
مقدمه
پیشنهاد
طرح اجرایی
نتایج مورد انتظار
منابع مورد نیاز
نتیجه
1. مقدمه

تهیه پروپوزال

مروری بر پروپوزال و موضوع آن در مقدمه ارائه شده است که ممکن است برای مخاطب آشنا باشد یا نباشد.
مهمترین بخش یک پروپوزال را می توانید در اینجا بیابید. موضوع باید برای مخاطبان توضیح داده شود و دلیل اهمیت آن چیست. یک راه خوب برای جلب توجه مخاطب، ارائه حقایق، آمار و داستان های جالب است.
معمولاً پیشنهادات به یک موضوع خاص می پردازند. در اینجا، باید بر مشکلی که راه حل شما به آن پرداخته است تأکید کنید. شناخت مخاطبان به شما این امکان را می دهد که مزایای این پیشنهاد را برجسته کنید.
2. پیشنهاد

تهیه پروپوزال

هدف این بخش شرح داده شده است. مختصر باشید و فقط روی عناصر کلیدی پیشنهاد خود در اینجا تمرکز کنید. اگر پیشنهاد شما کوتاه باشد، چند خط کافی است. در این بخش، نحوه اجرای آن را مورد بحث قرار ندهید.
3. برنامه اجرایی
مراحل ارائه پیشنهاد چیست؟ آیا به اندازه کافی برای رویداد آماده هستید؟چگونه این را به مخاطب ثابت خواهید کرد؟ اجرای این پیشنهاد باید در اینجا به تفصیل بیان شود. به این نکات توجه کنید:
آ.مخاطب را متقاعد کنید
علاوه بر این، باید مخاطبان خود را متقاعد کنید که بهترین فردی برای اجرای برنامه خود هستید. برای موفقیت در این کار، بر توانایی های خود تأکید کنید.
بجزئیات
شما باید با ارائه داده ها و اطلاعات کافی به مخاطبان خود نشان دهید که فرآیند پیاده سازی را کاملاً درک کرده و تسلط دارید.اما در عین حال، آنها را با جزئیات بیش از حد فنی و خسته کننده خسته نکنید.
ص. پیش بینی
وقتی موانع و مشکلات را پیش‌بینی می‌کنید، به مخاطب خود نشان می‌دهید که جنبه‌های مختلف پیشنهاد خود را به دقت بررسی کرده‌اید و مشکلات احتمالی را نادیده نگرفته‌اید.
4. عملی بودن

تهیه پروپوزال

عملی بودن و امکان سنجی باید در پیشنهاد شما نشان داده شود. با استفاده از تجربیات قبلی می توانید تاکید کنید که این پروژه به صورت مشابه قابل اجراست. در صورتی که تجربه ای در این زمینه ندارید، روی آنچه مخاطبانتان می خواهند بشنوند تمرکز کنید.
در این صورت می توانید توضیح دهید که چگونه پیشنهاد شما باعث افزایش بهره وری شرکت می شود.
5. نتایج مورد انتظار
در این بخش توضیح مختصری از آنچه پیشنهاد شما برای انجام آن است ارائه دهید. در نتیجه این بخش ممکن است یکنواخت و شبیه به بیان مزایای پروپوزال به نظر برسد. با این وجود، شما باید دقیقاً ماهیت پرونده خود را در این بخش ارائه دهید.
از همان زبانی که در بخش مزایا در پروپوزال خود استفاده می کنید استفاده نکنید.
6. منابع مورد نیاز

تهیه پروپوزال

تهیه این قسمت نیز آسان است. برای پیشنهاد شما چه منابعی نیاز است؟ علاوه بر منابع ملموس (کاغذ، کامپیوتر، پول و غیره) زمان نیز منبع مهمی است.
7. مقدمات انجام شده است
مخاطبان شما می خواهند بدانند که شما آگاه هستید. اگر آماده به نظر برسید (یا اگر کارتان برای کلاس باشد، نمره بالاتری کسب کنید) احتمال قبولی شما بیشتر است.
8. نتیجه گیری

تهیه پروپوزال

تاریخچه پیشنهادی که در مقدمه ذکر کردید نباید تکرار شود. هنگامی که تاریخچه پروپوزال در مقدمه ذکر نشده است، یک مرور مختصر ارائه دهید. می توانید به طور خلاصه تمام بخش های قبلی از جمله پروپوزال، طرح اجرا و همه دلایل را خلاصه کنید.
9. منابع و مآخذ
در هر مقاله یا مقاله تحقیقاتی، به منابعی که از آنها استفاده کرده اید توجه کنید.
utleystrategies
ویکی پدیا
owlcation

دیدگاهتان را بنویسید